Friday 20 December 2013

Tribute to Ahmad Ammar - BINTANG SYURGA

Assalamualaikum w.b.t

Dear readers,

Last Friday, I watched out Nasi Lemak Kopi O at TV9. Then heard some special songs by Raqib Majid. Bintang Syurga. Syahdu.

And tonite. Somebody post this video and it brought me and maybe you to remind of somebody special which already gone past week ago to meet his beloved Al-Khaliq.



Bintang Syurga
Raqib Majid feat. UNIC

Biar darah jadi baja
biar tulangku menjadi tonggaknya
Islam tetap di puncak
biar imanku terus melonjak

Aku tegar
aku rela 
sekalipun aku dihenyak

Burung-burung hijau terbang
Oh ku tenang melayang
Syurga firdausi menunggu ku datang
Bidadari pun tersenyum
Merindu cumbu harum
Disaat cinta mekarku bercantum

Pergiku tak kembali
Kerana memburu nikmat syurgawi
Itulah yang hakiki itulah yang abadi
Dan ku tidak mati
bahkan hidup dengan rezeki dari Ilahi

Kejayaan (kejayaan)
Kebahagiaan (kebahagiaan)
Bintang syuhada yang dirindukan

Datang datanglah wahai syahid
Dambaan mujahid
Aku relakan sakit yang sedikit

Dari tahanan sementara
Biar aku nestapa
Demi bahagia untuk selamanya


 Jannah for this superb mujahid. InshaAllah.
May Allah bless him.


0 lontaran:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...